Søften GF - Bordtennis
Forside     Event     Holdtilmelding     Holdoversigt     Shop     Bestyrelsen     Trænere     Kalender     Lukkedage

Klik her for at oprette en profil

Brugernavn

Password
       Glemt login info?

Vælg rigtigt fra starten
Få fat i det helt rigtige bat og andet materiale fra starten
Alt for mange nye bordtennisspillere bliver, uden at vide det, mere eller mindre "snydt", når de går i gang med deres nye sport. Mange går, fordi de ikke ved bedre, til Sportsmaster, InterSport, Stadion, Salling eller andre steder, for at købe deres nye bat...
OG DET ER ALTSÅ ÆRGERLIGT - FOR DEM DER KØBER "KATTEN I SÆKKEN"!

For som regel ender det med at man får købt alt for dyrt og alligevel står med et bat i hænderne, der ikke er noget værd.
Vi vil derfor fortælle lidt om, hvilke typer bat og belægninger m.v., der er det helt rigtige til spilleren, der måske er helt ny i "gamet", lidt øvet eller en "gammel rotte" i bordtennissammenhæng.
Vi anbefaler BORDTENNISEXPERTERNE, og, bringer her forslag til bat, belægninger og meget andet... du kan også besøge BTEs hjemmeside, hvor du finder endnu mere information om bordtennis, materiel og meget mere... rigtig god fornøjelse!

Er du nybegynder?
For nybegynderen er det optimale bordtennisbat karakteriseret ved god kontrol, samt moderat fart og skru. Det er vigtigt med et bordtennisbat, hvor det er let at udføre slagene, og hvor man har mulighed for at lave dem "rigtigt". Derfor må battet ikke være for hurtigt og skruet, så det bliver svært at spille med, på den anden side skal der være en hvis skru, så det er muligt at lave slagene.

En anden vigtig faktor er det rigtige håndtag. Det er vigtigt at battet kan holdes afslappet for at opnå den bedst mulige kontrol, samt udvikle den bedst mulige teknik. Derfor anbefaler mange trænere lidt mindre greb.

Er du letøvet og har spillet i klub i en periode på 1-3 år?
For en letøvet bordtennisspiller, er det - ligesom hos begynderen - vigtigt med et bordtennisbat, med god kontrol og mere moderat skru og fart. Her kan både fart og skru dog med fordel øges en smule i forhold til hos begynderen.
Kombinationen af relativt bløde allroundbattræ, som sikrer lang boldkontakt og dermed god kontrol, og belægninger i god kvalitet med underlag i tykkelsen fra 1,5 til 1,8 mm, sikrer god kontrol og skru, kombineret med den rigtige fart.

Vi har udvalgt nogle gode bat, der lever op til ovenstående:

729 Supersoft-belægning på Supreme All+
Rapid Sound-belægning på Supreme All+
Donic Vario-belægning på Donic Appelgren Allplay-battræ.

Er du øvet og har spillet i klub i 3 å eller mere?
Som øvet bordtennisspiller, har man efterhånden udviklet sin egen spillestil, og det at finde den helt rigtige løsning bliver efterhånden mere kompliceret.
Mulighederne er næsten uendelige, og at finde den helt rigtige kombination til lige netop dig, kræver individuel vejledning. Her kan det være en mulighed at tale med din træner, andre spillere - eller ringe til Bordtennisexperterne og få en snak med en af deres experter.

Rundt om på BTEs hjemmeside kan du desuden finde informationer om forskellige typer belægninger og battræ, ligesom sidens forum omhandlende - Belægninger - er et oplagt sted at dele erfaringer med BTEX og andre bordtennisinteresserede.

Denne side er drevet af Klubmodul.dk